RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN (RPH)

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN (RPH)


Mata Pelajaran:

Tahun/Tingkatan:

Tarikh:

Masa:

Tema:

Topik:

Standard Kandungan (SK):

Standard Pembelajaran (SP):

Objektif Pembelajaran:

Pada akhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:

1.

2.


Kriteria Kejayaan:

Murid berjaya apabila mereka dapat:

1.

2.


Nilai Murni:

Contoh: Kerjasama, Toleransi, Hormat-menghormati


Bahan Bantu Mengajar (BBM):

Contoh: Permainan 5 dalam 1 berasaskan Ular dan Tangga, kad soalan, papan permainan


Kaedah / Strategi PdP:

Contoh: Pembelajaran berasaskan permainan, Pembelajaran koperatif


Langkah-Langkah PdP:

1. Set Induksi

Aktiviti: (Contoh: Tayangan video pendek / soal jawab ringkas)

Masa: (5 minit)


2. Langkah 1 (Aktiviti Pengajaran)

Aktiviti: (Contoh: Guru menerangkan cara permainan)

Masa: (10 minit)


3. Langkah 2 (Aktiviti Murid)

Aktiviti: (Contoh: Murid bermain permainan 5 dalam 1 mengikut kumpulan)

Masa: (20 minit)


4. Langkah 3 (Pengukuhan / Penutup)

Aktiviti: (Contoh: Murid menjawab soalan refleksi / guru buat rumusan)

Masa: (10 minit)


Penilaian:

Contoh: Pemerhatian, Lembaran kerja, Soal jawab lisan


Refleksi:

(Contoh: Murid menunjukkan minat dan dapat menjawab soalan dengan baik. Perlu tambah masa untuk aktiviti permainan pada sesi akan datang.)


Comments

Popular Posts