RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN (RPH)
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN (RPH)
Mata Pelajaran:
Tahun/Tingkatan:
Tarikh:
Masa:
Tema:
Topik:
Standard Kandungan (SK):
Standard Pembelajaran (SP):
Objektif Pembelajaran:
Pada akhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
1.
2.
Kriteria Kejayaan:
Murid berjaya apabila mereka dapat:
1.
2.
Nilai Murni:
Contoh: Kerjasama, Toleransi, Hormat-menghormati
Bahan Bantu Mengajar (BBM):
Contoh: Permainan 5 dalam 1 berasaskan Ular dan Tangga, kad soalan, papan permainan
Kaedah / Strategi PdP:
Contoh: Pembelajaran berasaskan permainan, Pembelajaran koperatif
Langkah-Langkah PdP:
1. Set Induksi
Aktiviti: (Contoh: Tayangan video pendek / soal jawab ringkas)
Masa: (5 minit)
2. Langkah 1 (Aktiviti Pengajaran)
Aktiviti: (Contoh: Guru menerangkan cara permainan)
Masa: (10 minit)
3. Langkah 2 (Aktiviti Murid)
Aktiviti: (Contoh: Murid bermain permainan 5 dalam 1 mengikut kumpulan)
Masa: (20 minit)
4. Langkah 3 (Pengukuhan / Penutup)
Aktiviti: (Contoh: Murid menjawab soalan refleksi / guru buat rumusan)
Masa: (10 minit)
Penilaian:
Contoh: Pemerhatian, Lembaran kerja, Soal jawab lisan
Refleksi:
(Contoh: Murid menunjukkan minat dan dapat menjawab soalan dengan baik. Perlu tambah masa untuk aktiviti permainan pada sesi akan datang.)
Comments
Post a Comment